Na Základní škole T. G. Masaryka Kutná Hora se žáci 6. a 9. ročníku učí o vlivu a účincích světla na lidský organismus. Díky nadšení a aktivitě žáků a vyučující Barbory Tvrdíkové se prokognitivní osvětlení Spectrasol stalo spontánním tématem místní výuky. Škola se zároveň snaží o možnost vybavit naším osvětlením své třídy.
V rámci předmětu výchova ke zdraví testují žáci 6. a 9. ročníku základní školy žárovku Vitae a červené brýle a propojují tak své teoretické a praktické znalosti o světle a světelné hygieně. Učí se o kvalitním spánku, modrém světle, cirkadiánních rytmech a dalších tématech, která se světlem souvisí. Nadchlo je to natolik, že na prokognitivní osvětlení vytvořili samostatný studijní projekt a bádali, až se dozvěděli o naší práci. „Kontaktovala nás paní ředitelka, že se žáci i škola o téma světla zajímají a domluvili jsme si schůzku, na které jsme řešili i možnost realizace osvětlení Spectrasol do tříd. To je ještě v řešení, ale máme z této milé spolupráce radost a plně podporujeme zápal pro toto téma,“ komentuje projektový manažer Spectrasolu David Piller.
Základní škola by do budoucna chtěla zařídit prokognitivní osvětlení do celé školy. „Ve vizi naší školy máme i pojem zdravá škola. Začalo nám dávat smysl podniknout i kroky k realizaci zdravého osvětlení pro podporu studia a práce našich žáků, vyučujících, administrativních zaměstnanců, zkrátka všech, kdo na škole působí,“ vysvětluje pedagožka Základní školy T. G. Masaryka Kutná Hora Mgr. Bc Barbora Tvrdíková. Škola je momentálně ve fázi, kdy je potřeba zajistit finanční prostředky pro realizaci pilotního projektu. Pokud se to povede, v roce 2024 bychom mohli projekt odstartovat.