Kvalita osvětlení ve třídách je důležitým faktorem pro podporu kognitivního rozvoje žáků a jejich studijních výsledků
Účelem tohoto výzkumu bylo prokázat sezónní odlišnosti mezi testovanými skupinami a poukázat tak na důležitost kvalitního, plnospektrálního osvětlení po vzoru slunce především v zimních období, kdy je přirozeného slunečního světla nedostatek. Žáci experimentální skupiny s plnospektrálním osvětlením dosáhli v zimním období až 83 % maximálního skóre testu pozornosti, koncentrace a rychlosti pracovního tempa ve srovnání s méně než 30 % u kontrolní skupiny s běžným osvětlením.
Žáci třídy s bio-optimalizovaným osvětlením dosáhli nadprůměrných výsledků při přijímacích zkouškách na střední školy
Většina žáků z experimentální třídy, která po celý rok pracovala pod plnospektrálním LED osvětlením, úspěšně složila přijímací zkoušky na dvojjazyčné střední školy narozdíl od žáků ostatních tříd. Ředitel školy potvrdil, že se jedná o unikátní úspěch.