Šest let na trhu – 2 mezinárodní patenty – stovky plnospektrálních realizací ve veřejném i soukromém sektoru. To je česká společnost Spectrasol. Dokončení startupové fáze se společnost rozhodla završit rebrandingem. Autorem nového vizuálního stylu i webu, který společnost nedávno spustila je pražské studio AnFas.
Cesta od startupu ke zralé firmě úspěšně nabízející služby v oblasti prokognitivního a biodynamického osvětlení institucím i firmám trvala 5 let. „Na začátku byla myšlenka, která nás dala dohromady: že správné osvětlení by mělo pozitivně ovlivňovat lidské zdraví, výkonnost i náladu. Už první experimenty v roce 2019 prokázaly, že tomu tak je. Ale dalších pět let trvalo, než čeští B2B zákazníci princip plnospektrálního osvětlení akceptovali, a začali ve větší míře využívat naše přístupy a produkty,“ říká Hynek Medřický, CTO Spectrasolu a původce patentované technologie, na které je Spectrasol založen.
Od tříčlenného týmu a prvních experimentů se společnost rozrostla na tým více než 20 zaměstnanců, kteří jen v roce 2024 dokázal dokázal jen v letošním roce dokončit přes stovku realizací. „Taková změna vyžaduje i změnu komunikace,“ komentuje Daniel Jesenský, CEO Spectrasolu a doplňuje: „Proto jsme se letos rozhodli k radikální změně firemní identity a rétoriky, jakou se firma prezentuje. S výsledkem spolupráce se studiem AnFas jsme velmi spokojeni a byli bychom velmi rádi, kdyby se lehkost nového azurového vizuálu promítla i do lehkosti, s jakou budeme otevírat a realizovat další projekty.“
Původní nekompromisní žluto-černá firemní identita byla nahrazena odlehčenou azurovo-bílou z dílny studia Anfas.
„Během posledního půlroku jsme se o vlastnostech světla a světelných zdrojích dozvěděli víc než většina lidí za celý život,“ říká šéf AnFasu Tomáš Kostkan. „Ze všech poznatků však jedna informace neustále rezonovala – azurová složka světelného spektra je klíčová pro udržení přirozeného biorytmu, kognitivní schopnosti, i ochranu zraku. Zatímco běžné LED zdroje tuto složku postrádají, unikátní technologie Spectrasol ji přirozeně obsahuje. Volba základní barevnosti tak byla zcela jasná.“
Tvorba CI byla součástí komplexní změny prezentace firmy. Předcházela jí řada brand workshopů a diskusí. Výsledkem je nová jasnější rétorika značky, přehlednější web a sada komunikačních materiálů.
„Právě debaty o obsahu a podobě webu nám velmi pomohly si přesněji definovat cílové skupiny i to, jak je chceme zaujmout. Byla to děsná práce podobná generálnímu úklidu při stěhování, ale jsme za ni vděční – máme „uklizeno“ a hlavně mnohem jasněji v tom, co, komu a jak chceme sdělovat,“ uzavírá Daniel Štěpán, ředitel pro strategický rozvoj.
Klient: Spectrasol
Dodavatel: AnFas
Web: www.spectrasol.cz
Project manager: Tomáš Kostkan
Design: Petr Vorasický
Copy: Tereza Kodlová, Tomáš Kostkan a Spectrasol
Realizace: červen – listopad 2024