Expozice jasnému dennímu světlu během trávení času ve škole je důležitým faktorem pro sladění biologických hodin studentů s přirozeným cyklem dne a noci
Prostředí tříd většinou nezajišťuje dostatečné osvětlení, kdy dle studie nejvyšší úrovně dosahují pouze 742 luxů (pozn. v ČR je dle normy třeba jen 500 luxů). Tyto hodnoty jsou nedostatečné vzhledem k tomu, že minimální doporučená intenzita osvětlení pro regulaci cirkadiánního rytmu je 1000 luxů. Je proto dle autorů nutné zvyšovat intenzitu světelné expozice během vyučovacích hodin, jelikož jsou žáci v ranních hodinách převážně uvnitř budov. Výzkumy dále ukazují, že i dospělí pracovníci v kancelářích s dostatkem přirozeného světla uvádějí lepší spánek ve srovnání s těmi, kteří jsou v s jeho nedostatkem.
Vystavení se světlu s azurovou spektrální oblastí v ranních hodinách urychluje cirkadiánní fázi a optimalizuje načasování spánku
Spektrální složení světla hraje klíčovou roli v regulaci cirkadiánních rytmů, a proto by mělo být důkladně zohledněno při návrhu a optimalizaci vnitřního osvětlení. Výzkum (Andersen et al., 2012) ukázal, že dostatečné vystavení dennímu světlu ráno od 6 do 10 hodin je účinné pro urychlení cirkadiánní fáze u většiny jedinců. Naopak expozice světlu večer a v noci od 18. do 6. hodiny může zpozdit přirozený cyklus spánek-bdění. Výsledky dokládají, že expozice světlu s azurovou spektrální oblastí ráno urychluje cirkadiánní fázi a optimalizuje načasování spánku, zatímco v noci může mít opačný účinek a zpožďovat cirkadiánní rytmus.