Studie

Rozsáhlý americký výzkum zjistil významný pozitivní vliv působení přirozeného denního světla na výkonnost žáků základních škol. O 15-26% v matematice a čtení.

Informace o studii

Produktivita

Název:

Daylighting in Schools An Investigation into the Relationship Between Daylighting and Human Performance

Autor: Lisa Heschong The Pacific Gas and Electric Company, California Board for Energy Efficiency Third Party Program
Datum: 20. srpna 1999
Zdroj: https://www.researchgate.net/publication/328416721_Daylighting_in_Schools_An_Investigation_into_t...
PDF: Daylighting in Schools An Investigation into the Relationship Between Daylighting and Human Performance.PDF

Stručné shrnutí

Kalifornská rada pro energetickou účinnost uskutečnila výzkum na výsledcích testů více než 21 000 žáků 2.-5. třídy a zkoumala souvislost mezi denním osvětlením a výsledky žáků na základních školách ve třech školních obvodech: v Kalifornii, Washingtonu a Coloradu. Studie zjistila statisticky významnou pozitivní korelaci mezi denním osvětlením (zejména střešními okny a světlíky) a lepšími výsledky žáků ve standardizovaných testech ze čtení a matematiky.

Denní světlo, působící skrze střešní světlíky, má pozitivní vliv na výkon žáků oproti těm, kteří střešní okna neměli

Studie ukázala, že žáci ve třídách s největším množstvím denního světla dosáhli o 20 % lepších výsledků v matematice a o 26 % ve čtení ve srovnání s těmi, kteří měli světla nejméně. Podobně žáci ve třídách s většími okenními plochami zlepšili své výsledky v matematice o 15 % a ve čtení o 23 %. Navíc žáci ve třídách s dobře řešenými střešními okny, která rozptylovala denní světlo po celé místnosti, vykázali přibližně o 20 % lepší výsledky oproti těm, kteří střešní okna neměli.

 

Zajímají vás produkty? Více detailů?
Nebo si chcete jen promluvit?

raději mailujete nebo voláte?

info@spectrasol.cz
+420 776 293 925

Max. velikost souboru: 20 MB.
Souhlas(Required)